Krav til organisering av arbeidsoppgaver for å minske risiko for skader
20. november 2025
Fra januar 2026 har vi nye regler som stiller tydeligere krav til at arbeidet skal organiseres, planlegges og gjennomføres slik at også de psykososiale arbeidsmiljøfaktorene er full forsvarlige. Dette innebærer at vi må ha systemer for å sikre at typiske risikofaktorer ved den enkelte type virksomhet organiseres slik at det avhjelper skader på helse, sikkerhet og velferd. Kari og Alf-Kåre diskuterer.

Kontaktpersoner
Relaterte artikler
- Nedbemanning: Utvelgelse med eller uten tariffavtale
- Når angår arbeidstakers fritid arbeidsgiver?
- Ny dom: Når kan arbeidstakers handlinger utenom arbeidstid medføre avskjed?
- Hvilket lands regler gjelder? Lovvalg i internasjonale arbeidsforhold
- Incentivordninger og skatt
- Ny KI-veileder for HR og ledere fra Ræder Bing og HR Norge
- Brudd på taushetsplikt i sluttavtale
- Arbeidsgiveransvaret i praksis
- Nye regler om psykososialt arbeidsmiljø: Presisering eller utvidet arbeidsgiveransvar?
- Kollektiv arbeidsrett II
Relaterte fagområder
Ønsker du våre oppdateringer?
Ja, takk!
Vi i Ræder Bing brenner for faget vårt, og er levende opptatt av å dele kunnskap. Derfor vil vi oppdatere deg jevnlig med å sende siste faglige nytt samt invitasjoner til seminarer. Meld deg på nyhetsbrevet vårt her.
Laster....

