Hva gjør du med flinke ansatte som ikke kan oppføre seg?
19. mars 2024
Mange ledere opplever det enklere å gi tilbakemeldinger til ansatte som ikke presterer godt nok, enn til flinke ansatte som ikke oppfører seg bra eller sliter med samhandling. Her er det viktig å skille mellom behov for ekstra handlingsrom for noen, og krav til oppførsel på den andre siden. Hedvig Rognerud og Kari diskuterer.

Kontaktpersoner
Relaterte artikler
- Når angår arbeidstakers fritid arbeidsgiver?
- Ny dom: Når kan arbeidstakers handlinger utenom arbeidstid medføre avskjed?
- Hvilket lands regler gjelder? Lovvalg i internasjonale arbeidsforhold
- Incentivordninger og skatt
- Ny KI-veileder for HR og ledere fra Ræder Bing og HR Norge
- Brudd på taushetsplikt i sluttavtale
- Arbeidsgiveransvaret i praksis
- Nye regler om psykososialt arbeidsmiljø: Presisering eller utvidet arbeidsgiveransvar?
- Kollektiv arbeidsrett II
- Øverste leder
Relaterte fagområder
Ønsker du våre oppdateringer?
Ja, takk!
Vi i Ræder Bing brenner for faget vårt, og er levende opptatt av å dele kunnskap. Derfor vil vi oppdatere deg jevnlig med å sende siste faglige nytt samt invitasjoner til seminarer. Meld deg på nyhetsbrevet vårt her.
Laster....
