Kompetanseutvikling og ulike karriere-veier
I denne episoden snakker Kari og Mari om hvordan arbeidsgivers behov for å utvikle den kompetansen de ansatte har, sammenfaller med de ansattes behov for å oppleve en eller annen karriere-tilfredshet. De understreker at organisasjonens suksess avhenger av hvor godt den klarer å utnytte sine menneskelige ressurser. I denne sammenheng er det viktig å unngå at flinke fagfolk forfremmes til sitt eget inkompetansenivå. Husk at utvikling av kompetanse ikke trenger å være dyrt om organisasjonen utnytter sine interne ressurser på en god måte. Det de derimot påpeker at er dyrt om en ser på organisasjonens økonomi, effektivitet, mm., er rekruttering og høy turnover.
Kontaktpersoner
Relaterte artikler
- Oppsigelse i ord eller handling?
- Aldersdiskriminering – Hvordan aldersoppfatninger kan påvirke arbeidslivet?
- Konkurransebegrensende avtaler
- Ræder Bing rangert i Legal 500
- Ledelse av unge ansatte - Erfaring fra Kaffebrenneriet
- Hva er oppsigelsestid og hvordan er egentlig dette regulert?
- Å lede ulike generasjoner
- Helsespørsmål ved ansettelser
- IA-avtale
- Innsyn i e-postkasse
Relaterte fagområder
Ønsker du våre oppdateringer?
Ja, takk!
Vi i Ræder Bing brenner for faget vårt, og er levende opptatt av å dele kunnskap. Derfor vil vi oppdatere deg jevnlig med å sende siste faglige nytt samt invitasjoner til gratis seminarer. Fyll ut din kontaktinfo nedenfor og få tilsendt vårt nyhetsbrev.