Drøftelsesmøte
Dersom det vurderes å avslutte et arbeidsforhold, eventuelt at det vurderes å suspendere arbeidstaker, skal arbeidsgiver innkalle til drøftelsesmøte. Hensikten med et drøftelsesmøte er å sikre forsvarlig saksbehandling ved at arbeidstaker får mulighet til å kommentere det faktiske grunnlaget for at arbeidsgiver vurderer å avslutte arbeidsforholdet, eventuelt suspensjon. I denne episoden snakker vi om hva som kreves av arbeidsgiver for å få gjennomført et drøftelsesmøte, hva et slikt møte bør inneholde, hva referatet bør inneholde og eventuelle konsekvenser av at et drøftelsesmøte ikke er avholdt.
Relaterte artikler
- Hva trenger vi til det nye arbeidslivet i endring?
- Hva holder direktørene våkne om natten?
- Nye regler for bruk av prøvetid
- Ferie og feriepenger
- Fallskjermavtaler – Kun for «virksomhetens øverste leder»?
- Personvern og personalopplysninger del 1
- Oppsigelse av arbeidstakere som ikke fungerer
- Hva gjør du med flinke ansatte som ikke kan oppføre seg?
- Forebygging av sykefravær – Hva er lov og hva er lurt?
- Medarbeidersamtalen
Relaterte fagområder
Ønsker du våre oppdateringer?
Ja, takk!
Vi i Ræder Bing brenner for faget vårt, og er levende opptatt av å dele kunnskap. Derfor vil vi oppdatere deg jevnlig med å sende siste faglige nytt samt invitasjoner til gratis seminarer. Fyll ut din kontaktinfo nedenfor og få tilsendt vårt nyhetsbrev.