Plikt til informasjon og drøfting aml. kap. 8
15. november 2022
Må alle arbeidsgivere informere og drøfte løpende med sine ansatte, eller gjelder det kun for virksomheter av en viss størrelse? Hva betyr det egentlig å drøfte, hvilke temaer skal tas opp til drøftelser, og hvordan forholder kap. 8 seg til andre drøftelsesregler i loven? I denne episoden forklarer advokatene i Ræder mer om arbeidsgivers plikt til informasjon og drøfting.
Relaterte artikler
- Omplasseringsplikt før oppsigelse grunnet arbeidstakers forhold?
- Sommervikarer – hva må arbeidsgiver huske på?
- Fleksibel arbeidskraft uten «null-kontrakter»
- Sluttavtaler
- Arbeidsavtaler - er du forberedt til 1. juli?
- Husk! Nye krav til innhold i arbeidsavtaler fra 1. juli 2024
- Omstilling 3: Kommunikasjon og medbestemmelse
- Omstilling 2: Utvelgelse
- Omstilling og nedbemanning
- Personvern og personalopplysninger del 2
Relaterte fagområder
Ønsker du våre oppdateringer?
Ja, takk!
Vi i Ræder Bing brenner for faget vårt, og er levende opptatt av å dele kunnskap. Derfor vil vi oppdatere deg jevnlig med å sende siste faglige nytt samt invitasjoner til gratis seminarer. Fyll ut din kontaktinfo nedenfor og få tilsendt vårt nyhetsbrev.
Laster....