Plikt til informasjon og drøfting aml. kap. 8
15. november 2022
Må alle arbeidsgivere informere og drøfte løpende med sine ansatte, eller gjelder det kun for virksomheter av en viss størrelse? Hva betyr det egentlig å drøfte, hvilke temaer skal tas opp til drøftelser, og hvordan forholder kap. 8 seg til andre drøftelsesregler i loven? I denne episoden forklarer advokatene i Ræder mer om arbeidsgivers plikt til informasjon og drøfting.
Relaterte artikler
- Oppsigelse – når jobben påvirkes av det man gjør på fritiden
- Chambers Employment 2024: A Chambers Global Practice Guide
- Arbeidstid Del 1
- Organisasjonskultur
- Omplasseringsplikt ved oppsigelse grunnet arbeidstakers forhold?
- Hvordan håndterer arbeidsgiver en konkurs?
- Omplasseringsplikt før oppsigelse grunnet arbeidstakers forhold?
- Sommervikarer – hva må arbeidsgiver huske på?
- Fleksibel arbeidskraft uten «null-kontrakter»
- Sluttavtaler
Relaterte fagområder
Ønsker du våre oppdateringer?
Ja, takk!
Vi i Ræder Bing brenner for faget vårt, og er levende opptatt av å dele kunnskap. Derfor vil vi oppdatere deg jevnlig med å sende siste faglige nytt samt invitasjoner til gratis seminarer. Fyll ut din kontaktinfo nedenfor og få tilsendt vårt nyhetsbrev.
Laster....