Drøftelsesmøte
Dersom det vurderes å avslutte et arbeidsforhold, eventuelt at det vurderes å suspendere arbeidstaker, skal arbeidsgiver innkalle til drøftelsesmøte. Hensikten med et drøftelsesmøte er å sikre forsvarlig saksbehandling ved at arbeidstaker får mulighet til å kommentere det faktiske grunnlaget for at arbeidsgiver vurderer å avslutte arbeidsforholdet, eventuelt suspensjon. I denne episoden snakker vi om hva som kreves av arbeidsgiver for å få gjennomført et drøftelsesmøte, hva et slikt møte bør inneholde, hva referatet bør inneholde og eventuelle konsekvenser av at et drøftelsesmøte ikke er avholdt.
Relaterte artikler
- Oppsigelse i ord eller handling?
- Aldersdiskriminering – Hvordan aldersoppfatninger kan påvirke arbeidslivet?
- Konkurransebegrensende avtaler
- Ræder Bing rangert i Legal 500
- Ledelse av unge ansatte - Erfaring fra Kaffebrenneriet
- Hva er oppsigelsestid og hvordan er egentlig dette regulert?
- Å lede ulike generasjoner
- Helsespørsmål ved ansettelser
- IA-avtale
- Innsyn i e-postkasse
Relaterte fagområder
Ønsker du våre oppdateringer?
Ja, takk!
Vi i Ræder Bing brenner for faget vårt, og er levende opptatt av å dele kunnskap. Derfor vil vi oppdatere deg jevnlig med å sende siste faglige nytt samt invitasjoner til gratis seminarer. Fyll ut din kontaktinfo nedenfor og få tilsendt vårt nyhetsbrev.